Maaliskuun puolessa välissä olin 10päivää reissussa ja siellähän tuli tietenkin syötyä ja juotua vähän liiankin hyvin. Ihania ruokapaikkoja, mm. sellaisia paikkoja jossa oli ns. seisova pöytä ja jokainen valitsi mitä haluaa ja maksoi kilohinnan. Joka kerta lappasin ruokaa LIIKAA lautaselle enkä tietenkään jaksanut läheskään kaikkea maksamaani syödä, ahneella on paskanen loppu (todennut liian monta kertaa).. :D Eli reissussa tuli muutama kilo takaisin, mutta ei tullut yllärinä.
Reissun jälkeen oli tarkoitus että aloitan 6viikon superdieetin alusta jonka perään vielä SD extra. No, tuli sitten pari muuttujaa ja on ollut pääsiäinen ja on ollut vappu ja vähän muutakin, eli syönyt herkkuja jotka ei superdieettiin kuulu... :D
Viime sunnuntaina päätin että nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa SD taas alusta ja noudattaa sitä suht 100%:sti. Maanantaista lähtien olen noudattanut ruokavaliota ja käynyt kerran päivässä lenkillä mutta jumpissa en ole kerennyt käymään koska tämän viikon työt olleet todella iltapainotteisia.
Tänään on vapaapäivä ja eilen piti olla työpaikan naisten kanssa pieni iltama. En ilmoittautunut mukaan koska siellä olisi ollut liikaa houkutuksia (herkkuja + alkoholia) ja sitten olisi taas lähtenyt lapasesta. Eilen illalla työkaveri laittoi viestin että iltamat & pelistudio peruuntui koska muutama sairaana ja muut ei ehdi laittaumaan pelin alkuun mennessä joten he menevät suoraan baariin pelin jälkeen. Eli en missannut mitään. ;)
Yksi kaveri kylläkin laittoi vielä illalla viestiä että pakko päästä baariin juttelemaan kun miehen kanssa menee hermot. Lähdin sitten seuraksi ja olin kuskina.
Tänään kävin kurkkaamassa painoa (yleensä maanantaisin), niin tällä viikolla (perjaatteessa kolmessa päivässä) lähtenyt jo -2,4kg = nesteet luultavasti. :)
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Superdieetti. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Superdieetti. Näytä kaikki tekstit
torstai 9. toukokuuta 2013
maanantai 25. maaliskuuta 2013
FAST proteiinivanukas
Kroppa on niin turvonnut ja väsynyt kaikesta hiilarihötöstä ja alkoholidrinksuista joita tuli syötyä/juotua lomalla että ihanaa päästä takaisin normaali ruokavalioon. ;D Tänään jatkui siis ruokailut Superdieetin ohjeilla.
Eilen käytiin Prismassa ruokaostoksilla ja siellä törmäsin FASTin proteiinivanukas uutuuksiin. Kuulin niistä jo jokunen kuukausi sitten mutta aluksi niitä sai tilattua vain Bodyactionista, joten päätin odotella että ne rantautuvat normikauppoihin.
Toffee ja suklaa vanukkaita olen jo maistanut. Molemmat ovat ihan ok, mutta paras vaihtoehto on ehkä laittaa puolet ja puolet eli tehdä niistä sekoitus. Yleensä sekoittelen ohjeella: 30g jauhetta ja 1,5dl maitoa ja syön melkein samantien sekoituksen jälkeen enkä anna sen vetäytyä niinkuin ohjeessa kehoitetaan.
Minttusuklaa ja valkosuklaa kuulostivat molemmat hyviltä vaihtoehdoilta, mutta päädyin minttusuklaaseen. Ensi kerralla sitten ostan valkosuklaan. Minttusuklaa maistuu mielestäni parhaimmalta ja on hyvä ja nopea välipalavaihtoehto.
Eilen käytiin Prismassa ruokaostoksilla ja siellä törmäsin FASTin proteiinivanukas uutuuksiin. Kuulin niistä jo jokunen kuukausi sitten mutta aluksi niitä sai tilattua vain Bodyactionista, joten päätin odotella että ne rantautuvat normikauppoihin.
Toffee ja suklaa vanukkaita olen jo maistanut. Molemmat ovat ihan ok, mutta paras vaihtoehto on ehkä laittaa puolet ja puolet eli tehdä niistä sekoitus. Yleensä sekoittelen ohjeella: 30g jauhetta ja 1,5dl maitoa ja syön melkein samantien sekoituksen jälkeen enkä anna sen vetäytyä niinkuin ohjeessa kehoitetaan.
![]() |
| FAST Minttusuklaa ja suklaa proteiinivanukas |
![]() |
| FAST Toffee ja Valkosuklaa proteiinivanukas |
![]() |
| Uusi välipalaherkku :) |
lauantai 16. helmikuuta 2013
Repsahduksia ja tuopista osumaa.
Viikolla en ole käynyt kertaakaan aamulenkillä, joko minulla on ollut aamuvuoro tai olen torkuttanut kelloa viimeiseen asti. Koko viikon olen ollut älyttömän väsynyt ja tekisi vain mieli nukkua. Tiistaina kävin 1,5h spinningissä ja eilen kävin bootcampissa (jossa oli huonoin vetäjä ikinä, kauhealla kiireellä veti koko tunnin), eli huono viikko liikunnan suhteen. Muutaman kerran olen kyllä lisäksi käynyt iltalenkillä.
Keskiviikkona olin pitämässä työkaverin luona sisustuskutsuja. Kutsut meni ihan hyvin, mutta menin maistamaan paljon kehuttua kakkua ja siitä se alamäki sitten alkoi. :/
Toissapäivänä töissä leivottiin lasten kanssa piirakkaa ja sorruin maistamaan pienen palan. Eilen illalla söin neljä ruisleipää ja join Spriteä.. Kääk! Tällä viikolla siis repsahtanut jo neljänä päivänä, onneksi muuten dieetin ruokavaliota noudattanut 100%:sti. (Voin ajatella että on ollut tankkausviikko?) Eilen meinasin vielä kaikenlisäksi mennä ostamaan karkkipussin kaupasta. Ja juuri äsken pohdin että jos tänään antaisin itselleni luvan käydä ostamassa irtokarkkeja. Pitää ravistella noi ajatukset pois päästä, en voi sortua enempää.
Eilen illalla J:llä oli saunailta firman piikkiin. Kaupungissa oli keikkailemassa sekä Cheek että Heli Kajo. Heli Kajon keikoilla olen pari kertaa käynyt ja tykkään todella paljon. Cheekin keikalla en ollut ennen käynyt (paitsi esiintyi Korkojen Kerassa vuosi sitten kun oltiin yleisössä), joten halusin sinne. Pikkuserkku-Mari oli myös matkalla keikalle joten lyöttäydyin hänen seuraansa, oli kiva nähdä pitkästä aikaa! :) Onneksi ostettiin liput ennakkoon, koska keikalle oli monen sadan metrin jonot eikä kaikki mahtuneet sisälle. Muuten ihan mukava ilta paitsi että olin autolla ja lisäksi sain tuopista iskun silmäkulmaani. Eli joku mulkku heitti eturivin suunnalta tuopin taaksepäin ja osui kovalla voimalla silmäkulmaani, alle sentti silmästä. Luojan kiitos ei osunut silmään, olisi voinut käydä tosi huonosti. Mari pyysi että otan kännykällä pari kuvaa Cheekistä ja kun koitin kuvia ottaa niin en huomannut lentävää tuoppia. Jätte kiva, nyt on sitten silmäkulmassa mustelmaa, punainen jälki, ja silmäpussi turvoksissa.
Yöllä olin kotona klo 2.30 ja oli tarkoitus tänä aamuna mennä spinningiin klo 10 ja giryaan klo 11. Ennen unia päätin kuitenkin perua tunnit koska en olisi vähäisillä yöunilla jaksanut herätä. Tänään siis pitää raahata itsensä lenkille illalla ja tehdä kahvakuulatreeni kotona.
maanantai 11. helmikuuta 2013
Punnitus + Shopping
Viikonloppuna äitini vinkkasi että käyppäs katsomassa Citymarketista kenkävalikoimaa, saattaisi löytyä sullekin jotain sieltä. Citymarketissa on Kenkäpassi, johon saa aina leiman kun ostaa kengät jotka väh. 20e, kun on tietty määrä leimoja saa kenkäparin -50%. :) En ole ikinä Citymarketista ostanut vaatteita tai kenkiä (paitsi muutamat urheiluvaatteet). Pyörähdin matkan varrella cittarissa ja lähdin kassin kanssa joka sisälsi kolmet (3) parit kenkiä. Yhdet "gladiaattori"sandaalit reissuun 20e (norm. 40e), yhdet IHANAT talvikengät (edelliset vetävät viimeisiä) 19,95e (norm. 40e) ja kevääksi ihanat kengät 39,95e. Yhdessä vaiheessa shoppailin kauheasti kaikkea ja aina kun palkka tuli piti päästä kauppoihin heti ostamaan jotain kivaa. Nyt olen pitkän aikaa ollut "ostolakossa" eli en ole shoppaillut mitään ylimääräistä vaan säästänyt reissua varten. Aina kun ostan jotain niin kauheasti selittelen että miksi ostin ja miten kauheasti oikeasti tarvitsen tuotetta ja miten olen aina halunnut sellaisen.

Kävin myös Sportiassa, ja ostin pari paitaa jotka olivat tarjouksessa. Ja erään tuttavan sisustusliikkeestä ostin muutaman edullisen sisustustavaran. Eli kaikki (paitsi kevätkengät + sisustustavarat) olivat tarjouksessa. Voin selittää nämä ostokset sillä että ovat palkinto itselleni hyvästä itsekurista dieetin aikana. ;)
![]() |

Tein tammikuun puolessa välissä lisäravinnetilauksen Bodyactionilta. Maksoin tilauksen ennakkoon. Viime viikon alussa soitin että missä tilaukseni viipyy, sanottiin että soitetaan hetken kuluttua takaisin. Soittoa ei kuulunut. Tänään soitin uudelleen ja tarkoitukseni oli ilmoittaa että perun tilauksen ja haluan rahat takaisin koska olen joutunut jo muualta ostamaan lisäravinteita. Asiakaspalvelija kertoi että tilaus on lähetetty torstaina ja jos haluan niin jätän paketin noutamatta ja rahat palautetaan kun tilaus on palautunut varastolle. Iltapäivällä tuli tekstiviesti että paketti noudettavissa. Kävin kuitenkin noutamassa paketin ja sisältä paljastui pari tuotetta joita en ollut tilannut: Scitec Nutrition Winter-x ja 2pkt Women Triomega. Paketista puuttui puolestaan monivitamiinivalmiste. Täytyy taas huomenna soitella ja kysellä.. (Ensimmäinen ja viimeinen tilaus Bodyactionilta)
Tänään 11.2 oli viides punnitus ja mittaus:
Paino: -1,7kg YHT: -5,2kg
Lantio: ei muutosta YHT: -5cm
Paino: -1,7kg YHT: -5,2kg
Lantio: ei muutosta YHT: -5cm
Vyötärö: -2cm YHT: -8cm
Reisi: -2cm YHT: -2cm
Rinnanympärys: -2cm YHT: -2cm
"Hauis": ei muutosta YHT: +0,5cm
Reisi: -2cm YHT: -2cm
Rinnanympärys: -2cm YHT: -2cm
"Hauis": ei muutosta YHT: +0,5cm
Jee, olen tyytyväinen että jopa 5,2kg lähtenyt viidessä viikossa eli n. 1kg/vko. Sopiva tahti. :) Toivoisin että reisistä ja "hauiksesta" lähtisi enemmän senttejä ja nopeammin ja rinnanympäryksen ei tarvitsisi pienentyä. :D
En ole tämän 5viikon dieetin aikana syönyt mitään "kiellettyä", mitä listalla syötävissä ei lue. Tänään "palkitsin" itseni puolikkaalla ruisleivällä ja meetvurstilla, nami.
maanantai 4. helmikuuta 2013
Matkakuume nousee
Eilen tosiaan pidin tankkauspäivän, ja painoa oli tullut eilisestä lisää 1,1kg ja on todella turvonnut olo. Viikkopunnituksen pidin jo eilen, mutta mitat unohdin ottaa.
Sunnuntaina 3.2 oli neljäs punnitus ja mittaus tulokset edelliseltä viikolta:
Paino: -0,7kg YHT: -3,5kg
Lantio: ei muutosta YHT: -5cm
Paino: -0,7kg YHT: -3,5kg
Lantio: ei muutosta YHT: -5cm
Vyötärö: ei muutosta YHT: -6cm
Reisi: Ei muutosta
Rinnanympärys: Ei muutosta
"Hauis": ei muutosta YHT: +0,5cm
Reisi: Ei muutosta
Rinnanympärys: Ei muutosta
"Hauis": ei muutosta YHT: +0,5cm
Eilen tajusin että 4,5 viikkoa ja koittaa lähtö Brasiliaan. Eilen äitini kysyi että onko rokotukset kunnossa. Mitkä rokotukset?! ajattelin. Menin rokote.fi -sivustolle ja selvitin että ajantasalla täytyy olla perusrokotukset ja hepatiitti A. Jonkinlainen muistikuva mulla oli että olen hepatiitti A:n ottanut joskus 2006, mutta en muistanut otinko koskaan sitä toista rokotetta joka takaa suojan väh. 25-vuodeksi. Soitin Lohjalle terveyskeskukseen ja näkivät onneksi koneelta että 2007 olin käynyt ottamassa tehosterokotuksen eli kaikki OK. :) Matkakuume alkaa pikku hiljaa nousemaan :)
Tänään menin töihin vasta klo 11, mutta eilisen hiilaritankkauksen takia nukuin liian pitkään enkä kerennyt aamulenkille. Nyt on PAKKO ottaa itseään niskasta kiinni ja jatkaa lomaan asti kuntoilua täydellä teholla.
sunnuntai 3. helmikuuta 2013
Rangaistus(ko)?
Välipala 1 klo 12: "Hedelmäsalaatti": raejuustoa, ananasmurskaa, mandariinia ja banaania. Jotenkin syöminen alkoi tökkiä, koska en ole 4 viikkoon mitään makeaa maistanut niin esim. tuo ananasmurska maistui äklönmakealta. Tuon välipalan jälkeen ajattelin että tää tankkauspäivä tuntuu ihan rangaistukselta siitä että oon syönyt kaikkea herkkua ja roskaa mielin määrin.
Ateria 1 klo 14.45: Spagettia, kalaa, tomaattipohjaista pastakastiketta ja patonkia. Tämä ruokailu meni suht helposti, ei tehnyt edes tiukkaa ja maku oli ok. :)
Välipala 2 klo 17.30: Tuoremehua, kalkkunaa ja patonkia. Tuoremehu oli tähän mennessessä päivän "herkku", jota oli hyvä nautiskella, muut meni siinä sivussa.
Ateria 2 klo 20: Riisiä, tomaattipohjaista pastakastiketta, raejuustoa ja ruisleipää. Riisiä oli VALTAVASTI ja ruisleipää oli myös useampi siivu pureskeltavaksi ilman margariinia.
Iltapala klo 23.15: Vaniljajäätelöä ja mansikkahilloa. Tätä herkkua menen nyt nautiskelemaan, päivän "kohokohta" jota olen odottanut eniten ;)
Tänään iltapäivällä tuli vanhemmilta puhelu että ootkos kotona jos tullaan kahville. Oli kiva saada vieraita Lohjalta kun en itse sinne tänä viikonloppuna päässyt kun olin kipeä ja J on ollut eilen ja tänään ylitöissä joten on ollut hiukkasen tylsää yksin kotona. Veljeni kävi myös ensimmäistä kertaa tekemässä tupatarkastuksen "uuteen asuntoon" (kesäkuussa muutettiin).
Ateria 1 klo 14.45: Spagettia, kalaa, tomaattipohjaista pastakastiketta ja patonkia. Tämä ruokailu meni suht helposti, ei tehnyt edes tiukkaa ja maku oli ok. :)
Välipala 2 klo 17.30: Tuoremehua, kalkkunaa ja patonkia. Tuoremehu oli tähän mennessessä päivän "herkku", jota oli hyvä nautiskella, muut meni siinä sivussa.
Ateria 2 klo 20: Riisiä, tomaattipohjaista pastakastiketta, raejuustoa ja ruisleipää. Riisiä oli VALTAVASTI ja ruisleipää oli myös useampi siivu pureskeltavaksi ilman margariinia.
Iltapala klo 23.15: Vaniljajäätelöä ja mansikkahilloa. Tätä herkkua menen nyt nautiskelemaan, päivän "kohokohta" jota olen odottanut eniten ;)
Tänään iltapäivällä tuli vanhemmilta puhelu että ootkos kotona jos tullaan kahville. Oli kiva saada vieraita Lohjalta kun en itse sinne tänä viikonloppuna päässyt kun olin kipeä ja J on ollut eilen ja tänään ylitöissä joten on ollut hiukkasen tylsää yksin kotona. Veljeni kävi myös ensimmäistä kertaa tekemässä tupatarkastuksen "uuteen asuntoon" (kesäkuussa muutettiin).
Tankkauspäivän alkua
Huhheijaa... Tänään olisi siis tankkauspäivä tiedossa eli REIPPAASTI hiilareita verrattuna viime viikkoihin. Tankkauspäivänä syödään yhteensä kuusi (6) kertaa kun normaalisti viisi (5) kertaa päivässä. Eilen olin merkannut ateriaohjeiden viereen kellonajat että ehtisin syömään kaiken, ruokailujen välissä pitäisi olla vähintään 2,5h ja max 4h.
Alunperin olin suunnitellut että aamupalan syön klo 8, mutta torkutin puoli tuntia, joten aikataulut meni uusiksi. Tänään syönkin sitten 2,5tunnin välein eli iltapala pitäisi (Huom. pitäisi) olla klo 22.
Aamupalaksi oli mehukeittoa, raejuustoa (alkaa jo pikkuhiljaa maistumaan muovilta) ja ISO lautasellinen puuroa mansikkahillolla. En kauheasti välitä puuroista, mannapuuro ja riisipuuro on ainoat joita syön mielelläni. Kaurapuuro puuro kuuluu inhokkiruokiini joita en voi sietää ja jonka syömiseen pitää varata pitkä aika. Tänään söin aamupalaani 45minuuttia. Olen kuullut että monet laittavat raejuustoa kaurapuuron sekaan ja se on kuulemma herkkua, itse en ole sitä yhdistelmää maistanut.
Vielä olisi viisi ateriaa jäljellä, joista seuraava eli välipala klo 12.00. Tarkoitus olisi noudattaa 100% tankkauspäivän ruokaohjeita vaikka kaikista ruoista en niin pitäisikään.
Eilen mahakipu alkoi iltapäivästä vihdoin helpottaa ja pystyi kävelemään jo kunnolla eikä tarvinnut kävellä kaksinkerroin mahasta kiinni pidellen. Saa nähdä onko illalla tai huomenna maha kipeä tämän ruokamäärän takia...
Alunperin olin suunnitellut että aamupalan syön klo 8, mutta torkutin puoli tuntia, joten aikataulut meni uusiksi. Tänään syönkin sitten 2,5tunnin välein eli iltapala pitäisi (Huom. pitäisi) olla klo 22.
Aamupalaksi oli mehukeittoa, raejuustoa (alkaa jo pikkuhiljaa maistumaan muovilta) ja ISO lautasellinen puuroa mansikkahillolla. En kauheasti välitä puuroista, mannapuuro ja riisipuuro on ainoat joita syön mielelläni. Kaurapuuro puuro kuuluu inhokkiruokiini joita en voi sietää ja jonka syömiseen pitää varata pitkä aika. Tänään söin aamupalaani 45minuuttia. Olen kuullut että monet laittavat raejuustoa kaurapuuron sekaan ja se on kuulemma herkkua, itse en ole sitä yhdistelmää maistanut.
Vielä olisi viisi ateriaa jäljellä, joista seuraava eli välipala klo 12.00. Tarkoitus olisi noudattaa 100% tankkauspäivän ruokaohjeita vaikka kaikista ruoista en niin pitäisikään.
Eilen mahakipu alkoi iltapäivästä vihdoin helpottaa ja pystyi kävelemään jo kunnolla eikä tarvinnut kävellä kaksinkerroin mahasta kiinni pidellen. Saa nähdä onko illalla tai huomenna maha kipeä tämän ruokamäärän takia...
tiistai 22. tammikuuta 2013
Viikko 2 + Kevyt Sankari
Maanantaina 21.1 oli toinen punnitus ja mittaukset. 2 viikko Superdieettiä takana ja tässä tulokset (Hitaasti hyvä tulee? ):
Paino: -1,1kg YHT: -1,9kg
Lantio: -3cm YHT: -5cm
Vyötärö: -1cm YHT: -6cm
Reisi: Ei muutosta
Rinnanympärys: Ei muutosta
"Hauis": +0,5cm YHT: +0,5cm
Viime viikolla jäi aamulenkit tekemättä kun pakkasta oli useampana aamuna -20C tai jopa -29C. :/ Aamulenkin teen yleensä klo 7 aamulla, että syömisrytmi pysyy samana joka päivä, eli klo 8 aamupala.
Lauantaina kävin pitämässä tämän vuoden ensimmäiset sisustuskutsut. Uusia ihania tuotteita tullut kuvastoon joita oli kiva esitellä. :) Perjantaina piti tulla uusia demotuotteita 2/2 kollia, mutta tulikin vain yksi pieni laatikko jossa oli yksi tavara. Soittelin sitten kuljetusyhtiölle ja kerrottiin että maanantaina tulee toinen kolli. Mutta vasta tänään tiistaina sain sen, mutta hyvää kannattaa odottaa. Laatikossa oli monia ihania uutuustuotteita. :)
Lauantaina kutsujen jälkeen päätin tehdä kotitreenin. Lisäsin juomapulloon appelsiinimehun ja jauhot, joista koostuu treenijuoma. Kappas vaan, vaa'an lasilevy irtosi taas kertaalleen ja juomat jauhoineen kaatui keittiön lattialle --> matto matkalla pesulaan ja keittiön lattia narisee jalkojen alla kun listojen alle meni mehua... Ajattelin että tämä on selkeä merkki että ei pidä treenata. Hetken aikaan kirosin, uudet juomat pulloon, musiikki lujalle ja treenit saivat vielä enemmän puhtia kun suututti.
Sunnuntaina aamupäivällä lähdin konsulenttikaverin luokse "brunssille" (en syönyt herkkuja, vaikka pöytä niitä täynnä). Eräs toimittaja teki lehtihaastattelun yhteen suosittuun naistenlehteen. Lehtijuttu ilmestyy helmi-maaliskuussa. En ollut valmistautunut että itsekin joudun haastateltavaksi, joten toivon että saan lehtijutun luettavaksi ennen ilmestymistä niin voin korjata "virheet". :D
Viime syksynä aloitin CMS-ketjun Kevyt Sankari-painonpudotus kisassa, johon kuului mm. 3krt/vko Bootcamp ja 1krt/vko punnitus ja kehonkoostumusmittaukset alussa ja lopussa. Kisa kesti 10viikkoa, mutta itse sairastin useamman viikon siitä ajasta (varvasleikkaus + flunssat päälle), joten sain keskeyttää kisan ja jatkaa seuraavassa. Kävin kuitenkin epävirallisessa loppupunnituksessa joulukuun alussa ja painoa oli lähtenyt 5,22% (kisan voitti eniten prosentuaalisesti tiputtanut kisaaja). Sunnuntaina alkoi uusi Kevyt Sankari-kisa, johon pääsin "ilmaiseksi" mukaan ja oli punnitus ja kehonkoostumusmittaus. Sunnuntaisin on vapaaehtoiset väliaika punnitukset, mutta vain viimeiseen punnitukseen on pakko osallistua (kiirastorstaina).
Eilen kävin Kevyt Sankarit Bootcampissa, jossa tehtiin kaikki liikkeet kahvakuulalla. Siellä käytiin "ekan kerran" vuoksi vähän lyhyemmällä kaavalla ja ohjaaja näytti liikkeet useaan kertaan. (398Kcal) Tänään oli lihakset pikkasen kipeet, huomenna varmaan vielä enemmän. Tänään kävin 1,15h spinningissä (468Kcal).
Huomenna aamulla olisi tarkoitus klo 7 lähteä aamulenkillä. Toivottavasti ei ole kauheasti pakkasta. :)
Paino: -1,1kg YHT: -1,9kg
Lantio: -3cm YHT: -5cm
Vyötärö: -1cm YHT: -6cm
Reisi: Ei muutosta
Rinnanympärys: Ei muutosta
"Hauis": +0,5cm YHT: +0,5cm
Viime viikolla jäi aamulenkit tekemättä kun pakkasta oli useampana aamuna -20C tai jopa -29C. :/ Aamulenkin teen yleensä klo 7 aamulla, että syömisrytmi pysyy samana joka päivä, eli klo 8 aamupala.
Lauantaina kävin pitämässä tämän vuoden ensimmäiset sisustuskutsut. Uusia ihania tuotteita tullut kuvastoon joita oli kiva esitellä. :) Perjantaina piti tulla uusia demotuotteita 2/2 kollia, mutta tulikin vain yksi pieni laatikko jossa oli yksi tavara. Soittelin sitten kuljetusyhtiölle ja kerrottiin että maanantaina tulee toinen kolli. Mutta vasta tänään tiistaina sain sen, mutta hyvää kannattaa odottaa. Laatikossa oli monia ihania uutuustuotteita. :)
Lauantaina kutsujen jälkeen päätin tehdä kotitreenin. Lisäsin juomapulloon appelsiinimehun ja jauhot, joista koostuu treenijuoma. Kappas vaan, vaa'an lasilevy irtosi taas kertaalleen ja juomat jauhoineen kaatui keittiön lattialle --> matto matkalla pesulaan ja keittiön lattia narisee jalkojen alla kun listojen alle meni mehua... Ajattelin että tämä on selkeä merkki että ei pidä treenata. Hetken aikaan kirosin, uudet juomat pulloon, musiikki lujalle ja treenit saivat vielä enemmän puhtia kun suututti.
Sunnuntaina aamupäivällä lähdin konsulenttikaverin luokse "brunssille" (en syönyt herkkuja, vaikka pöytä niitä täynnä). Eräs toimittaja teki lehtihaastattelun yhteen suosittuun naistenlehteen. Lehtijuttu ilmestyy helmi-maaliskuussa. En ollut valmistautunut että itsekin joudun haastateltavaksi, joten toivon että saan lehtijutun luettavaksi ennen ilmestymistä niin voin korjata "virheet". :D
Viime syksynä aloitin CMS-ketjun Kevyt Sankari-painonpudotus kisassa, johon kuului mm. 3krt/vko Bootcamp ja 1krt/vko punnitus ja kehonkoostumusmittaukset alussa ja lopussa. Kisa kesti 10viikkoa, mutta itse sairastin useamman viikon siitä ajasta (varvasleikkaus + flunssat päälle), joten sain keskeyttää kisan ja jatkaa seuraavassa. Kävin kuitenkin epävirallisessa loppupunnituksessa joulukuun alussa ja painoa oli lähtenyt 5,22% (kisan voitti eniten prosentuaalisesti tiputtanut kisaaja). Sunnuntaina alkoi uusi Kevyt Sankari-kisa, johon pääsin "ilmaiseksi" mukaan ja oli punnitus ja kehonkoostumusmittaus. Sunnuntaisin on vapaaehtoiset väliaika punnitukset, mutta vain viimeiseen punnitukseen on pakko osallistua (kiirastorstaina).
Eilen kävin Kevyt Sankarit Bootcampissa, jossa tehtiin kaikki liikkeet kahvakuulalla. Siellä käytiin "ekan kerran" vuoksi vähän lyhyemmällä kaavalla ja ohjaaja näytti liikkeet useaan kertaan. (398Kcal) Tänään oli lihakset pikkasen kipeet, huomenna varmaan vielä enemmän. Tänään kävin 1,15h spinningissä (468Kcal).
Huomenna aamulla olisi tarkoitus klo 7 lähteä aamulenkillä. Toivottavasti ei ole kauheasti pakkasta. :)
tiistai 8. tammikuuta 2013
Superdieetti starttasi eilen
Eilen alkoi FitFarmin superdieetti. Kesto 6 viikkoa (hintaa 49e) ja jokaiselle viikolle suht tarkka ruokavalio grammalleen, jossa kuitenkin vaihtoehtoja joista valita esim. aamupalalla/välipalalla. Jokaiselle viikolle treeniohjeet. Sunnuntai iltana tein jo maanantaille eväät töihin: lounas + välipala + päivällinen (työpäivä 11-19).
Maanantaina siis herätyskello pirisi jo kello 7 ja nousin samantien ylös ja lähdin aamulenkille. Tämä on todella harvinaista koska yleensä torkutan viimeiseen minuuttiin asti, jos esim. työpäivä alkaa klo 11, niin herään klo 10.15. Olin sen verran uninen että unohdin ottaa huikan vettä, lenkin jälkeen oli pakko istua vartti ja keräillä voimia. Yleensä "unohdan/en ehdi" syödä aamupalaa (olen myös tottunut siihen että syön vain yhden "lämpimän" ruoan päivässä), joten on totuttelemista siihen että nyt pitääkin popsia aamupala joka aamu. Töissä olen syönyt puuron jos olen ollut aamuvuorossa (1-2krt vkossa), muuten olen syönyt vasta klo 11 ensimmäisen kerran.
Eli aamupalaksi maanantaina "join" pirtelön, johon meni useampi hetki koska ei ollut mitään kovin hyvän makuista ja meinasi tulla oksennus niellessä sitä alas :/
Työpäivä sujui hyvin, mainitsin työkavereilleni että seuraavat 6 viikkoa olen FF:n Superdieetillä ja syön omia eväitä, etteivät ihmettele miksi ruokailuni kestää (ruoka määrät ovat valtavia). Vettä pitää juoda useampi litra joten vessassa pitää rampata tunnin välein. Yleensä olen juonut alle 2 litraa päivässä vettä eli aivan liian vähän.
Töistä päästyäni tein kotitreenin eli kuntosalin sijasta voi treenata kotona. Liikkeet ovat todella tehokkaita, löysin kadonneet lihakseni... Kuntosalilla en välitä käydä, koska säädöt ovat monimutkaisia ja miehet pullistelevat painoillaan. "Pelkään" että teen liikkeet väärin.
Illalla oli todella hyvä fiilis kun olin jaksanut nousta älyttömän aikaisin aamulenkille ja olin noudattanut ruokavaliota täydellisesti. Miinuksia on joidenkin tuotteiden maku (meinaa nousta samantien ylös), mm. ennen treenejä otetaan latausjuoma, joka maistuu pahalle ja samoin maitorahka ja raejuusto tökkii pahasti. Tänään aamulla oli pakko käydä vilkaisemassa painoa vaa'alla koska söin eilen kuin hevonen, ja vaaka näytti - 0,3kg eilisestä lähtöpainosta, Wuhuu! Tästä on hyvä jatkaa :)
Maanantaina siis herätyskello pirisi jo kello 7 ja nousin samantien ylös ja lähdin aamulenkille. Tämä on todella harvinaista koska yleensä torkutan viimeiseen minuuttiin asti, jos esim. työpäivä alkaa klo 11, niin herään klo 10.15. Olin sen verran uninen että unohdin ottaa huikan vettä, lenkin jälkeen oli pakko istua vartti ja keräillä voimia. Yleensä "unohdan/en ehdi" syödä aamupalaa (olen myös tottunut siihen että syön vain yhden "lämpimän" ruoan päivässä), joten on totuttelemista siihen että nyt pitääkin popsia aamupala joka aamu. Töissä olen syönyt puuron jos olen ollut aamuvuorossa (1-2krt vkossa), muuten olen syönyt vasta klo 11 ensimmäisen kerran.
Eli aamupalaksi maanantaina "join" pirtelön, johon meni useampi hetki koska ei ollut mitään kovin hyvän makuista ja meinasi tulla oksennus niellessä sitä alas :/
Aamupirtelö, Nami!!
Työpäivä sujui hyvin, mainitsin työkavereilleni että seuraavat 6 viikkoa olen FF:n Superdieetillä ja syön omia eväitä, etteivät ihmettele miksi ruokailuni kestää (ruoka määrät ovat valtavia). Vettä pitää juoda useampi litra joten vessassa pitää rampata tunnin välein. Yleensä olen juonut alle 2 litraa päivässä vettä eli aivan liian vähän.
Töistä päästyäni tein kotitreenin eli kuntosalin sijasta voi treenata kotona. Liikkeet ovat todella tehokkaita, löysin kadonneet lihakseni... Kuntosalilla en välitä käydä, koska säädöt ovat monimutkaisia ja miehet pullistelevat painoillaan. "Pelkään" että teen liikkeet väärin.
Illalla oli todella hyvä fiilis kun olin jaksanut nousta älyttömän aikaisin aamulenkille ja olin noudattanut ruokavaliota täydellisesti. Miinuksia on joidenkin tuotteiden maku (meinaa nousta samantien ylös), mm. ennen treenejä otetaan latausjuoma, joka maistuu pahalle ja samoin maitorahka ja raejuusto tökkii pahasti. Tänään aamulla oli pakko käydä vilkaisemassa painoa vaa'alla koska söin eilen kuin hevonen, ja vaaka näytti - 0,3kg eilisestä lähtöpainosta, Wuhuu! Tästä on hyvä jatkaa :)
Näillä mennään ^
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)









