Näytetään tekstit, joissa on tunniste Chihuahua. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Chihuahua. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 15. syyskuuta 2010

Vauva tuli taloon.

Olen pitänyt nyt pari kuukautta hiljaiseloa blogin puolella koska on ollut paljon kaikenlaisia kiireitä. Mistähän sitä aloittaisi.

Heinäkuun lopussa pidin pari viikkoa palkatonta lomaa. Viikon olin hyvän ystäväni kanssa Bulgarian Sunny Beachilla rentoutumassa. Otin siellä myös elämäni ensimmäisen tatuoinnin; jalkapöydälle kaksi pientä tassun jälkeä. Tatuointi ei ollut hetken mielijohde, vaan olin harkinnut sitä jo muutaman vuoden ajan. Kuvan voin laittaa myöhemmin kun saan sellaisen otettua. :)


Heti Bulgariasta tultuani lähdettiin kaveripariskunnan kanssa Kaunakseen muutamaksi päiväksi. Mukava kaupunki, varsinkin Akropolis-ostoskeskus, jossa oli kauppojen lisäksi mm. luistelurata ja elokuvateatteri. Vaatteita tuli shoppailuta PALJON koska Kaunaksessa oli juuri sopivasti alennusmyynnit. :D


Elokuun alussa aloitin vajaan vuoden mittaisen lastenhoitajan sijaisuuden syntymäkaupungissani, joten eteen tuli muutto pois Hämeenlinnasta. Vuokra-asuntoja on tällä hetkellä todella huonosti saatavilla, mutta onneksi isäni oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Isän tuttava etsi vuokra-asuntoonsa uusia vuokralaisia ja kävimme tiistaina allekirjoittamassa vuokrasopimuksen. Uusi vuokra-asunto on ihan UNELMA. Asunto on 47 m2 kaksio ihan keskustassa, sauna, iso lasitettu parveke, parkettilattia, vaatehuone, TISKIKONE ja jokainen neliö on käytetty todella hyvin hyödyksi. Kerrostalo on vasta neljä vuotta vanha. Odotan niin että päästään muuttamaan. Ostoslistalla on mm. pesukone ja tv-taso ja tiedossa on myös Ikea-reissu. :)

Viime viikonloppuna tyhjennettiin Hämeenlinnan asunto ja vietiin tavarat säilöön siksi aikaa että kuun vaihteessa päästään muuttamaan uuteen asuntoon. Pikkuserkku muutti meidän vanhaan vuokrakämppään ja säästetään reilu puolenkuun vuokra, kun luovutettiin se jo nyt. Pari viikkoa majaillaan porukoilla.

Perheeseemme tuli myös uusi perheenjäsen, kun ostin Sohville kaveriksi chihuahuan pennun. Pentu on nimeltään Viola ja huomenna täyttää 15vkoa ja painoa on kertynyt n. 900grammaa. Viola on luonteeltaan aivan Sohvin vastakohta. Sohvi oli suht rauhallinen pentu, mutta Viola on todella "ADHD" ja tekee koko ajan Sohville kiusaa. Vie kaikki Sohvin lelut nenän edestä ja myös suussa roikkuvat. Viola merkkasi heti ensi töikseen Sohvin nukkumatyynyn ja myös omansa. Sohvi on fiksu ja ymmärtää että pentupa ei sohvalle vielä pääse ja vie sohvalle kaikki luut ja lelut. Joten vipinää riittää. :D




Ainiin, mies kävi tänään katsastamassa maailman suurinta jumbojettiä HKI-Vantaalla. Olisi ollut kiva päästä mukaan, mutta kun oli töitä :/

Viikon kuva Sohvista (Koira joka ei yleensä ikinä läähätä, läähätti tänä kesänä :D )

lauantai 8. toukokuuta 2010

Uutta kaapissa ja vähän muutakin.

Oon tässä parin viikon sisällä käynyt vähän kiertelemässä paikkakunnan kauppoja läpi ajan kuluksi ja usein on jotain lähtenyt mukaankin.

Kengät, ClickShoes


Musta tunika/mekko, Only


Tunika, Vero Moda


Toppi/mekko, Vero Moda


Toppi/mekko, Vero Moda


Mekko, Vero Moda

Eilen oltiin kaverin kanssa erään baarin kutsuvierastilaisuudessa, jossa oli mm. muotinäytös ja siellä tehtiin pika bilemeikkejä ja -kampauksia halukkaille. Jokainen sai tullessaan pari drinkkilippua ja koska kaveri oli kuskina, niin minä sain jopa neljä ;)

Tänään kävin kampaajalla ja nyt on taas otsatukka. Ostin samalla TIGIn Rockaholic Dirty Secret- kuivashampoon, jolla oli hintaa 18e. Olin tilaamassa sitä useampi kuukausi sitten BeautyBaysta mutta tuote oli sieltä loppu. Kokeilin tänään myös Konadia pitkästä aikaa ja opetin äidillekin miten Konad toimii ;D

Vielä 2 viikkoa työssäoppimista jäljellä ja sitten muutan taas vanhempien helmoista omaan kotiin miehen luokse. :D Tänään on luvassa kisastudio kaverin luona.

Viikon kuva Sohvista; Sohvi pullonavaajana:

keskiviikko 28. huhtikuuta 2010

Enemmän tunteja, kiitos!

Kuukauteen en ole kerennyt kirjoittelemaan tänne mitään. Nyt on neljäs viikko menossa viimeistä työssäoppimista, ja suoritan sen syntymäpaikkakunnallani. Joka päivä on ollut kauheasti tekemistä ja tuntuu että tunnit eivät riitä mihinkään.

Sohvin kanssa aloitettiin näyttelytreenit kolme viikkoa sitten ja pari viikkoa sitten käytiin Sohvin kanssa Hyvinkään Koirakylpylä Onnenkoirassa polskuttelemassa ja suolahuoneessa. Tapahtumat järjesti/järjestää Chihuahua Hämeen piiri.


Ensin Sohville laitettiin sopivan kokoiset pelastusliivit.


Sohvi polskuttelemassa.


Sohvi suolahuoneessa.

Kävin myös yhtenä päivänä kummitytön kanssa Tivolissa. Värisyttelin siellä kovassa ja kylmässä tuulessa neljä tuntia ja katselin kun kummityttö juoksee laitteesta toiseen. :D


Kauheasti koulutehtäviä mitä pitää tehdä työssäoppimisen aikana. Tänään sain näytettyä ammattiosaamisen näyttösuunnitelman ohjaajalleni. Pitäisi myös tällä viikolla täydentää CV:tä ja kirjoittaa pari työhakemusta.

Nyt lähden kattelemaan Salkkareita ja sen jälkeen vuorossa on (500) Days of Summer-leffa.

sunnuntai 28. maaliskuuta 2010

MacBook.

Viikko on mennyt taas juosten paikasta A paikkaan B. Maanantaina oli Chihuahua Ry Hämeen piirin kevään viimeinen sisätapaaminen. Koiria vilisi siellä paljon ja Sohvi oli tapaamisen jälkeen ihan puhki. Kotiin tullessa se menikin ruokakupin kautta suoraan nukkumaan. :D Myös Sohvin kasvattaja oli tullut emän kanssa paikalle. Sohvi on ihan emänsä näköinen ja värinen, paitsi vain puolet pienempi. :D

Tällä viikolla oli myös yksi todella laaja tentti, jota stressasin. Jännitinkin koko ajan että iskeekö migreeni stressin takia. Onneksi ei iskenyt. "Koputtaa puuta". Perjantaina oli vielä opinnäytetyö markkinat, jossa oli kaikkien työt esillä ja muut saivat tulla tutustumaan niihin. Minä ja ryhmäläiseni oltiin todella tyytyväisiä rekvisiittaamme jonka väkersimme fläppitaululle. :D


Maanantaina laitoin tilaukseen MacBookin. Olin kahden vaiheilla, tilaanko vain jonkun miniläppärin vai MacBookin. Päädyin MacBookkiin koska monet ovat kehuneet sitä ja olen useamman vuoden sellaista halunnut. Olihan se aika kallis hankinta. Perjantaina sain haettua koneen postista. Olin todella innostunut koneesta siihen asti kunnes avasin koneen ensimmäistä kertaa. En osannut käyttää konetta laisinkaan koska olen melkein aina käyttänyt Windowsia. Eikä ohjekirjastakaan paljon apua löytynyt joten täytyi turvautua googleen. :D

Viikonloppu on mennyt opetellessa MacBookin käyttöä, nukkuen univelkoja pois ja töitä tehden. Jäin myös koukkuun The Vampire Diaries-sarjaan. Kauheasti vampyyrijuttuja tullut Twilight-kirjasarjan ilmestymisen jälkeen. :o

Huomenna on toivottavasti vihoviimeinen tentti ennen valmistumista. En ole vielä kauheasti kirjaa edes avannut. Eli nyt lähden opiskelemaan mm. lasten sairauksia ja niiden hoitoa. :)

sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Kiireinen viikko.

Tällä viikolla en ole kauheasti koneella kerennyt olemaan. On ollut pari tenttiä, torstaina oli opinnäytetyön esittäminen ja perjantaina yhden opinnäytetyön opponointi.

Tiistaina kertailtiin koulussa pistämistä ja kaveri oli ihan paniikissa ja sanoikin "en mä yleensä pelkää pistämistä kun on ammattilainen pistämässä, mutta sä et oo vielä ammattilainen". Kiitos luottamuksesta. :D Parin kuukauden päästä pitäisi olla ammattilainen ja paperit kourassa. Pistämisen jälkeen kaveri sanoi, että ei edes sattunut ja panikoi aivan turhaan. Kaverin panikoinnin johdosta minulla laukesikin sitten iltapäivällä migreeni, koska olin stressannut pistämistä niin kovin. Seuraavan päivän tenttiin lukeminen jäikin aika vähäiseksi, kiitos migreenin.

Keskiviikkona ja torstaina kasailin kuviksen portfoliota, johon kuluikin paljon aikaa. Piti kuvailla kaikki työt ja kirjoittaa pitkät pohdinnat jokaisesta työstä.



Tällä viikolla en päässyt kuin yhtenä päivänä zumbaan, kun jalka revähti (ei kylläkään Zumbatessa) ja oli todella kipeä koko loppu viikon. :/ Piti vain tyytyä kävelylenkkeihin Sohvin kanssa. :D


Sohvilla on mennyt viikko lenkkeilyn lisäksi aurinkoa ottaen. Puoliksi tyynyllä, puoliksi lattialla. :D

Mun läppäri taitaa sanoa itsensä irti ihan minä hetkenä hyvänsä. :/ Ajattelin että pystyn sinnittelemään tän kanssa kesään asti, mutta ehkä en. Pitää mennä katselemaan uusien läppäreiden hintoja, Macbookki on ollut ykkösvaihtoehtona.

torstai 11. maaliskuuta 2010

Chihuahua=Kiinanharjakoira?

Tiistaina käytiin Sohvin kanssa chihu-tapaamisessa. Siellä oli koiria reilu 20, yleensä on ollut enemmänkin. Parin viikon päästä on vielä kevään viimeinen sisätapaaminen.



Tiistaina huomasin että Sohvilla on alkanut taas ilmaantumaan kaulassa tummia läikkiä, vähän samanlaisia kuin Kiinanharjakoiralla. Sohvilla on muutenkin kaulassa todella niukasti karvaa ja se tuntuu säämiskältä. Vuosi sitten käytiin tutkimuksissa niukan karvattomuuden takia, mutta mitään ei löytynyt. Sohvi makailee paljon auringossa ja nauttii lämmöstä, joten veikkaan että läikät johtuvat siitä. Soitin eilen eläinlääkärille ja kysyin että voiko koiralle laittaa samaa aurinkorasvaa kuin ihmisille ja vastaus oli että kyllä ja mahdollisimman korkea suojakerroin. Tänään sitten ensimmäisen kerran rasvailin Sohvia, toivottavasti tänä vuonna ei tule niin paljon läikkiä kuin viime kesänä.


Sohvi kesä -09

Tänään olin taas zumbaamassa. Oli todella hauska tunti ja ohjaajakin osasi liikkeet jo sujuvammin kuin ensimmäisellä kerralla. :)

maanantai 8. maaliskuuta 2010

Oscareita ja naistenpäivä.

En sitten yöllä jaksanutkaan herätä katsomaan Oscareita. Kävin tänään kuitenkin katselemassa netissä voittajat ja ihailemassa pukuja. Mielestäni parhaimmat puvut oli tänä vuonna:


Sarah Jessica Parkerilla


Cameron Diazilla


Demi Moorella

Tämän vuoden floppi oli ehdottomasti Jennifer Lopez.



Pukujen selailun jälkeen lähdin kymmeneksi kouluun. Odoteltiin luokan ulkopuolella hyvissä ajoin, eikä opettajaa näkynyt missään. Yksi luokkalaisista meni sitten kysymään kanslistilta että missäköhän opettaja viipyy. Lopulta selvisi että yhden toisen opettajan oli pitäny antaa meille tehtävä jota olisimme saaneet tehdä kotona. Eli koulu alkoi vasta klo 12.20. Päätettiin parin kaverin kanssa lähteä kaupoille ja syömään. Käytiin Hesburgerissa ja Prismasta mukaan lähti ihana vanhannäköinen avainkaappi.


Avainkaappi, 8e, Prisma

Koulun jälkeen lähdin taas keskustaan pitkälle kävelylle Sohvin kanssa. Aina lenkillä ollessani melkein joka toinen vastaantulija vähintään hymähtää nähdessään Sohvin, ja moni alkaa jopa juttelemaan jotain ja yleisimmät kysymykset on "Minkä rotuinen koira on?" ja "Onko se vielä pentu?". Mutta ei siitä haittaa ole, olen tottunut siihen. :)

Tänään naistenpäivän kunniaksi saan J:n kotiin reissusta. Onkin ollut kauhea ikävä, olen ollut kolme päivää yksin kotona. Tai oikeastaan kaksin, jos Sohvi lasketaan. :D Sohvikin varmaan saa taas hepuli-kohtauksen kun J tulee ovesta sisälle.

Huomasin äsken tv:tä katsellessani hesarin mainoksen, jossa saa viikon lehdet ilmaiseksi kun menee osoitteeseen www.hs.fi/kokeile Täytyihän se sitten käydä tilaamassa, kun ilmaiseksi sai. :D

Nyt voisin mennä valmistamaan jotain pientä purtavaa illaksi. Ainiin, huomasin tänään herättyäni että olen hukannut yhden thomas sabon charmin johonkin. Tuskin sitä enää mistään löytyy. Ja sen arvo olikin "vaan" 19e. :/

sunnuntai 7. maaliskuuta 2010

Kevättä ilmassa.

Eilen illalla kaveri tuli chihunsa kanssa meille viettämään iltaa. Käytiin ensin kaupassa ja vuokraamassa leffa. Päädyttiin elokuvaan Marley & Me. Monet kaverit on kehuneet sitä. Kaupasta lähti mukaan cheeseballseja ja rypäleitä naposteltavaksi, ainekset lämpimiin voileipiin ja tölkit siideriä.

Kaverin koira ei ole vielä kunnolla sisäsiisti, ja ikää koiralla on n. 8kk. Chihuahuat on vaikea opettaa kokonaan sisäsiisteiksi tällaisilla ilmoilla, mitä nyt on ollut. Pentu osaa kyllä kotonaan pyytää ulos, mutta eilen sillä kävi pari vahinkoa; pissat olohuoneen matolle ja kakat kynnysmatolle. Olohuoneen matto on matkalle muutenkin pesulaan, onneksi en vielä sitä kerennyt viemään. :D


Elokuvalle antaisin 4tähteä. Muutamassa kohdassa alkoi silmät lurpahtamaan kiinni, joko se johtui tylsistä kohtauksista tai siitä että olin heränny jo aamulla klo 5 töihin. Elokuvan lopussa kyynelkanavat aukesivat eikä meinannut loppua tulla. Mutta kaiken kaikkiaan hyvä ja näkemisen arvoinen elokuva. Lopussa aloin miettimään, että en tiedä miten selviän kun Sohvista joskus kymmenen vuoden päästä aika jättää.

Tänään oli ihana herätä auringon paisteeseen. Sohvikin oli siirtynyt sohvalle ottamaan aurinkoa. Ehkä se kevät sittenkin on tulossa pikku hiljaa! :D Aamupalan jälkeen lähdettiin keskustaan kävelylle ja palautettiin leffa vuokraamoon. Sohvi jaksoi kävellä jopa 40min ilman tossuja, kiitos auringon. Matkalla kotiin käytiin vielä koirapuistossa, mutta siellä Sohvi ei viihtynyt vaan alkoi nostelemaan tassujaan.



Tänään oli tarkoituksena lukea huomiseen tenttiin, mutta aina keksii parempaa tekemistä. Pesin vähän pyykkiä, katselin täykkäreiden ja greyn uusinnat vaikka olen molemmat jo nähnyt. :D Kohta voisi kokeilla Konadia ja uusia kuvioita. Yöllä tulisi vielä Oscaritkin, oon monena vuonna seuraillut niitä suorana. Jos jaksaa, niin ehkä herään ensi yönäkin.

Mutta nyt sammutan koneen ja tv:n ja perehdyn parin tunnin ajan koealueeseen.

perjantai 26. helmikuuta 2010

Pikkuselle herkkuja.

Tänään alkoi sitten loma. Kävin hakemassa tänään itselleni kansitetun opinnäytetyön, ja kyllä tuntui hyvältä kun sai sen vihdoin käsiinsä. Sain myös tietää eilisen ruotsin tentin numeron, ja 3 sieltä tulikin. Meillä on arvostelu 1-3. :)

Kävin tänään eläintarvikeliikkeessä ostamassa Sohville vähän herkkuja; lampaan kuutiolihaa, pekonislaisseja ja poron keuhkoja. Annoin Sohvin valita kotona minkä niistä haluaa ensin syödä, ja valitsi pekonislaissin. Se on koko illan syönyt sitä ja vartioinut ettei kukaan vie herkkua pois. :D



Huomenna klo 06 töihin ja illalla mennään kaveripariskunnan luokse viettämään iltaa. Sohvi tulee tietenkin mukaan. ;)

maanantai 22. helmikuuta 2010

Valoa tunnelin päässä.

Nyt voin melkein jo huokaista helpotuksesta. Opinnäytetyö on valmis, keskiviikkona se pitää enään vain lähettää eteenpäin. Oon niin onnellinen, koska se on stressannut älyttömästi ja oon ollut muutenkin koulu- ja työasioiden takia Burnoutin partaalla.

Tänään on koko päivän pyryttänyt lunta taivaan täydeltä. Koulusta päästyäni puin Sohville takin päälle ja tossut jalkaan. Ajattelin että ei Sohvi kuitenkaan suostu kävelemään pitkää matkaa, en ottanut edes lapasia mukaan. Sohvi käveli/juoksi innoissaan 15min lenkin. Emäntä oli varmaan enemmän jäässä kuin koira. :D



Huomenna olisi ollut opinnäytetyön tekemistä koko päivä, eli mulla on vapaapäivä. Heti kun sain tietää että huomenna ei tarvitse mennä kouluun, niin laitoin tekstaria töihin ja kyselin tartteeko huomiselle työntekijää. Eli huomenna on töitä klo 03-11. Ja koko loppupäivä on hyvä aika siivota esim. vaatekaappia, joka on kuin pyörremyrskyn jäljiltä.

maanantai 15. helmikuuta 2010

Dogsitter.

Nyt on ollut taas viikon tauko kirjoittelusta. Perjantaina menin suoraan koulun jälkeen töihin ja lauantaina aamulla myös. Kaveripariskunta kysyi viime torstaina että ottaisimmeko heidän koiransa la-su hoitoon, kun he olivat menossa viihteelle toiselle paikkakunnalle ja jäivät sinne yöksi. Tietenkin suostuin koska meillä ei ollut mitään erityisiä suunnitelmia viikonlopulle.

Kaveripariskunnan koira on myös Chihuahua, mutta vasta 7kk:ta. Koira ei ole kokonaan vielä sisäsiisti ja tekikin pissat ympäri kämppää ja kakat eteisen aidolle matolle. :o Siinä vaiheessa ajattelin että olisi pitänyt laittaa matot rullalle viikonlopuksi. Ja veinkin sen jälkeen pentua ulos tunnin välein. Muuten viikonloppu sujui todella hyvin, sunnuntain yöunet jäivät kylläkin vähän lyhyiksi, koska pentu herätti jo klo 7.30 ja pyysi ulos. Sohvi oli sunnuntaina niin väsynyt rankan viikonlopun jälkeen että nukkui iltapäivästä melkein aamuun saakka. :D

Pariskunta toi kiitokseksi koiranhoidosta/ ystävänpäivälahjaksi meille Pentikistä teesuodattimen ja Ystävänteetä. Sohvi sai pehmoleijonan. Iltapäivällä mentiin ulos syömään ystävänpäivän kunniaksi.





Tänään olin menossa keskustaan ostoksille ja ihmettelin että miksi melkein kaikki kaupat on pimeinä vaikka kello oli vasta 17. Kävi ilmi että kyseessä oli suuri sähkökatkos, jonka syytä selviteltiin. Raha-automaatitkin olivat tietenkin sammuneet ja etsinkin toimivaa automaattia ympäri kaupunkia että saisin käteistä. Lopulta löysin sellaisen puolen tunnin etsimisen jälkeen ja siinä vaiheessa kiehuin jo aika lailla.

Reilun viikon päästä on opinnäytetyön palautus ja useampia tenttejä on tiedossa. Onneksi on viikon "loma" parin viikon päästä. Todellakin "loma", koska lupauduin töihin koko viikoksi. Nyt voisi alkaa katsomaan Bridget Jonesia.

tiistai 9. helmikuuta 2010

Jannarit.

Tänään posti toi vihdoinkin Sohville Jannarit eli uudet talvipopot. :) Sillä oli ennestään jo kahdet erilaiset kengät, mutta toisilla se ei osaa kävellä ja toiset oli liian isot. Jannarit on kuitenkin just sopivan kokoiset ja kävely sujui hyvin pienen alkukankeuden jälkeen. :D



Käytiin tänään luokan kanssa Synnytysten ja naistentautien alueellisessa koulutustilaisuudessa, joka oli todella mielenkiintoinen. Alkukahvien jälkeen kerrottiin mm. viime vuoden tilastotietoja, synnytysvalmennuksesta tänä päivänä ja synnyttävän perheen potilasohjauksesta. Tilaisuus kesti yhteensä pari tuntia, ja oli tarkoitettu pääasiassa terveydenhoitajille.

Tajusin hetki sitten että Sohvi pitäisi viedä eläinlääkäriin, jotta saisi kennelyskärokotuksen. Huomenna pitää soitella ja varata aika eläinlääkärille. Kauheasti muutenkin nyt menoja; kaikki mahdolliset vakuutusmaksut, sähkölasku ja muut laskut pitää maksaa maaliskuun alkuun mennessä. Odotan niin kovin, että pääsen töihin, en kestä opiskelijaelämää. Pitää varmaan lopettaa shoppailu hetkeksi. :D

Tänään kävin ihan perusjumpassa ja huomenna on taas BodyVive + Pilates-päivä. Nyt on pakko mennä jatkamaan esitelmän tekoa. Esitelmä pitää saada huomiseksi valmiiksi.

perjantai 29. tammikuuta 2010

Säikähdyksellä selvittiin.

Eilen säikähdin pahemman kerran. Kun tulin koulusta kotiin Sohvi sai taas kerran hepulikohtauksen, mikä on yleistä chihuille. Eli koira juoksee ympäriinsä kuin päätön kana tiettyä reittiä pitkin esimerkiksi suihkusta tullessa tai kun näkee pitkästä aikaa omistajansa. Sohvin hypätessä sohvalta alas, se löi päänsä pöydän alla olevaan lehtitasoon. Säikähdin älyttömästi, koska chihuilla on päässä aukile, joka ei mene ollenkaan umpeen. Kova isku aukileeseen voi olla kohtalokas. Sohville nousi päähän heti kuhmu ja verinenmustelma. Sitten lähdettiinkin pika vauhtia eläinlääkärille ja lääkäri ehti ottaa meidät suoraan sisään. Lääkäri teki Sohville yleistarkastuksen ja neurologisen tarkastuksen, mutta kaikki oli onneksi kunnossa. Lääkäri antoi kuitenkin kipulääkkeitä mukaan, joita syötetään viiden päivän ajan. Ja jos Sohvin tila huononee, niin sitten takaisin lääkärille.

Eilisen illan Sohvi oli todella väsynyt, osaksi johtui varmaan lääkkeistä. Tänään Sohvi oli jo oma itsensä, ja kovaa vauhtia menossa taas eteenpäin. Lääkäri ja hoitaja vitsailivatkin eilen, että Sohvi tarvitsisi kypärän, koska menee niin lujaa. :D Eli jos joku näkee myynnissä chihuille sopivan kypärän, niin saa ilmoitella. ;D


Sohvi 8vkon ikäisenä v. 2008.

Tänään oli kauan odotettu palkkapäivä ja käytiin miehen kanssa Ideaparkissa vähän shoppailemassa. Ostokset voisin kuvata huomenna Seinäjoki-reissun jälkeen.