Näytetään tekstit, joissa on tunniste nettishoppailu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste nettishoppailu. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Sitä sun tätä.

Taas on yksi viikko vierähtänyt super nopeesti. Työviikko oli älyttömän raskas, kun yksi tiimistä oli lomalla ja yksi pari päivää saikulla. Sijaisia ei mielellään oteta, vaan yritetään pärjätä ilman (kunta säästää).

Väsymyksestä huolimatta olen yrittänyt käydä jumpilla: bootcamp x 3, Fustra, RVP ja ilta-/aamulenkit. Tiistaina kävin myös kokeilemassa ensimmäistä kertaa Fustraa. Olin saanut lahjakortin, joka oikeutti yhteen fustra-tuntiin. Fustra on siis yksityistunti (tai voi käydä yhden kaverin kanssa jolloin halvempi), jossa on personal traineri. Fustra tekisi selälleni todella hyvää, mutta lompakko ei taida innostua tästä harrastuksesta, esim. 10krt = 790e (79e/tunti). Toki sen saa maksaa osamaksulla, mutta nyt tällä hetkellä taidan jättää tulevaisuuteen ja odottelen sitä lottovoittoa. 

"Fustra- metodin lähtökohtana on ensin aukaista dynaamisia venytyksiä käyttäen lihakset, jotka estävät hyvän ryhdin. Sen jälkeen ryhdytään vahvistamaan heikkoja lihaksia, jotka aiheuttavat epätasapainon vartalossa.  Kun vartalossa olevat ”lukot” on saatu avattua ja heikot lihakset ovat voimistuneet oikeaoppisen kuntoharjoittelun avulla, saadaan aikaiseksi hyvä ryhti, tasapainoinen lihaksisto ja kivuton arkipäivä." Suomessa olevat Fustra-klubit löytyy tästä ja monilla klubeilla on mahdollisuus edulliseen kokeilukertaan esim. näytetunti 25e, riippuen paikkakunnasta.

Surffailen paljon nettivaatekaupoissa ja klikkailen tuotteita ostoskoriin ja lopulta kuitenkin jätän tilaamatta. Mutta torstaina eksyin taas kertaalleen Vero Modan nettisivuille tarkoituksena löytää matkalle bikinit. Löytyihän ne bikinit ja "vähän" jotain muutakin. Eli nyt jännitän tuleeko paketti ennen reissua. :) Mutta suurin osa tuotteista jotka laitoin tilaukseen, tai melkein kaikki (poislukien bikinit) olivat alennuksessa.

Alkuviikosta muuten saatiin lopultakin varattua majoitus meille. Vuokrattiin huoneisto airbnb-sivustolta ja hinnaksi tuli 8yötä =  n. 350e per naama (ei pahan hintainen). Ja huoneisto on siistikuntoinen ja hyvällä sijainnilla, Ipanema beachille vain pari korttelia. :)

maanantai 11. helmikuuta 2013

Punnitus + Shopping

Viikonloppuna äitini vinkkasi että käyppäs katsomassa Citymarketista kenkävalikoimaa, saattaisi löytyä sullekin jotain sieltä. Citymarketissa on Kenkäpassi, johon saa aina leiman kun ostaa kengät jotka väh. 20e, kun on tietty määrä leimoja saa kenkäparin -50%. :) En ole ikinä Citymarketista ostanut vaatteita tai kenkiä (paitsi muutamat urheiluvaatteet). Pyörähdin matkan varrella cittarissa ja lähdin kassin kanssa joka sisälsi kolmet (3) parit kenkiä. Yhdet "gladiaattori"sandaalit reissuun 20e (norm. 40e), yhdet IHANAT talvikengät (edelliset vetävät viimeisiä) 19,95e (norm. 40e) ja kevääksi ihanat kengät 39,95e. Yhdessä vaiheessa shoppailin kauheasti kaikkea ja aina kun palkka tuli piti päästä kauppoihin heti ostamaan jotain kivaa. Nyt olen pitkän aikaa ollut "ostolakossa" eli en ole shoppaillut mitään ylimääräistä vaan säästänyt reissua varten. Aina kun ostan jotain niin kauheasti selittelen että miksi ostin ja miten kauheasti oikeasti tarvitsen tuotetta ja miten olen aina halunnut sellaisen.

Kävin myös Sportiassa, ja ostin pari paitaa jotka olivat tarjouksessa. Ja erään tuttavan sisustusliikkeestä ostin muutaman edullisen sisustustavaran. Eli kaikki (paitsi kevätkengät + sisustustavarat) olivat tarjouksessa. Voin selittää nämä ostokset sillä että ovat palkinto itselleni hyvästä itsekurista dieetin aikana. ;)
   

                                                                                                                               




Pöllö n. 7e, F-taulu 5e, Welcome to our Home 8e

Tein tammikuun puolessa välissä lisäravinnetilauksen Bodyactionilta. Maksoin tilauksen ennakkoon. Viime viikon alussa soitin että missä tilaukseni viipyy, sanottiin että soitetaan hetken kuluttua takaisin. Soittoa ei kuulunut. Tänään soitin uudelleen ja tarkoitukseni oli ilmoittaa että perun tilauksen ja haluan rahat takaisin koska  olen joutunut jo muualta ostamaan lisäravinteita. Asiakaspalvelija kertoi että tilaus on lähetetty torstaina ja jos haluan niin jätän paketin noutamatta ja rahat palautetaan kun tilaus on palautunut varastolle. Iltapäivällä tuli tekstiviesti että paketti noudettavissa. Kävin kuitenkin noutamassa paketin ja sisältä paljastui pari tuotetta joita en ollut tilannut: Scitec Nutrition Winter-x ja 2pkt Women Triomega. Paketista puuttui puolestaan monivitamiinivalmiste. Täytyy taas huomenna soitella ja kysellä.. (Ensimmäinen ja viimeinen tilaus Bodyactionilta)



Tänään 11.2 oli viides punnitus ja mittaus:
Paino: -1,7kg                  YHT: -5,2kg
Lantio: ei muutosta          YHT: -5cm
Vyötärö: -2cm                 YHT: -8cm
Reisi: -2cm                     YHT: -2cm 
Rinnanympärys: -2cm      YHT: -2cm
"Hauis": ei muutosta     YHT: +0,5cm

Jee, olen tyytyväinen että jopa 5,2kg lähtenyt viidessä viikossa eli n. 1kg/vko. Sopiva tahti. :) Toivoisin että reisistä ja "hauiksesta" lähtisi enemmän senttejä ja nopeammin ja rinnanympäryksen ei tarvitsisi pienentyä. :D

En ole tämän 5viikon dieetin aikana syönyt mitään "kiellettyä", mitä listalla syötävissä ei lue. Tänään "palkitsin" itseni puolikkaalla ruisleivällä ja meetvurstilla, nami.

torstai 4. maaliskuuta 2010

Campadre

Nyt on kolme yövuoroa takana ja enään tj 1. Töissä on useampia sairaslomia, joten lupauduin menemään tänään töihin jo pari tuntia aikaisemmin. Päivissä menee kyllä ihan sekaisin kun on yössä. Pitää miettiä pari kertaa että mikäs päivä tänään on.

Eilen posti toi Muumien 65-vuotiskeräilymukin. Tilasin sen Iittala homeshopingista ja hintaa oli 29,90e, mutta tuotteen myynnistä lahjoitetaan 3€ WWF:lle Itämeren suojeluun. Olihan se kallis verrattuna muihin muumimukeihin, mutta muutama euro meni hyvään tarkoitukseenkin. ;)



Tänään tuli vihdoin Olivia-lehden kaupanpäällinen, musta clutch jonka on suunnitellut Tiia Vanhatapio. Lehden tilasin jo joulukuun lopussa.



Tänään tutustuin myös ensimmäistä kertaa campadre.fi -sivustoon. Sivustolla on myynnissä huippumerkkejä jopa -70%:n alennuksella, mutta vain muutaman päivän ajan, eli nopeat syövät hitaat. Tällä hetkellä siellä on tarjouksia mm. Pradasta ja Grandsandista. Melkein sorruin Grandsandin rannekelloon, koska ne ovat niin herkullisen värisiä ja hintaa oli 14-28e norm. 47-57e.

Lähiaikoina on tulossa tarjouksia mm. Lacostelta, Redkeniltä, Style of Aviatorilta ja Valentinolta.

Tänään oli tarkoituksena mennä Zumbaan, mutta en kerkeä menemään sinne, koska töihin meno aikaistuu. Maanantainahan kävin sitä kokeilemassa ensimmäistä kertaa. Ohjaaja ei ollut ennen pitänyt ryhmäliikuntatunteja ja oli käynyt zumba-kurssin vasta viikko sitten. Eli hänellä oli ollut vain viikko aikaa harjoitella ohjelma ulkoa. Ohjaaja olikin pihalla kuin lumiukko, mutta kaikki otti sen huumorilla, myös hän itse. Tunti oli loppuun varattu eli miinuksena oli liian täysi sali.

Nyt lähden koiran kanssa lenkille lumisateeseen. Ainiin, oli todella mukava herätä klo 10 lehtimyyjän puhelinsoittoon. Tästä lähtien katson pari kertaa että puhelin on äänettömällä, kun nukun yötöiden jälkeen. :D

tiistai 9. helmikuuta 2010

Jannarit.

Tänään posti toi vihdoinkin Sohville Jannarit eli uudet talvipopot. :) Sillä oli ennestään jo kahdet erilaiset kengät, mutta toisilla se ei osaa kävellä ja toiset oli liian isot. Jannarit on kuitenkin just sopivan kokoiset ja kävely sujui hyvin pienen alkukankeuden jälkeen. :D



Käytiin tänään luokan kanssa Synnytysten ja naistentautien alueellisessa koulutustilaisuudessa, joka oli todella mielenkiintoinen. Alkukahvien jälkeen kerrottiin mm. viime vuoden tilastotietoja, synnytysvalmennuksesta tänä päivänä ja synnyttävän perheen potilasohjauksesta. Tilaisuus kesti yhteensä pari tuntia, ja oli tarkoitettu pääasiassa terveydenhoitajille.

Tajusin hetki sitten että Sohvi pitäisi viedä eläinlääkäriin, jotta saisi kennelyskärokotuksen. Huomenna pitää soitella ja varata aika eläinlääkärille. Kauheasti muutenkin nyt menoja; kaikki mahdolliset vakuutusmaksut, sähkölasku ja muut laskut pitää maksaa maaliskuun alkuun mennessä. Odotan niin kovin, että pääsen töihin, en kestä opiskelijaelämää. Pitää varmaan lopettaa shoppailu hetkeksi. :D

Tänään kävin ihan perusjumpassa ja huomenna on taas BodyVive + Pilates-päivä. Nyt on pakko mennä jatkamaan esitelmän tekoa. Esitelmä pitää saada huomiseksi valmiiksi.

maanantai 8. helmikuuta 2010

Shopaholic.

Aamulla herättyäni katsoin ulos ikkunasta ja huomasin että taas on yön aikana satanut kauhea määrä lunta, ja sade jatkui edelleen. Vein Sohvia ulos aamulenkille ja lunta oli reilusti Sohvin kokoon nähden. Reippaana tyttönä teki kuitenkin hätänsä. Milloin lumen tulo oikein loppuu? Kevät saisi jo tulla.

Posti toi tänään muutaman paketin. Ensimmäinen paketti oli MSCHIC:stä, josta sain 3D mascaran ilmaiseksi (arvo 18e) koska olin kutsunut 3 kaveria Facebookissa kyseisen firman faniksi. :D



Amazon.co.uk:sta tuli Benjamin Buttonin uskomaton elämä-blu rayna. Bly ray maksoi vain 12euroa, joten se oli pakko tilata. Kyseinen elokuva on yksi lempileffoistani. Mies tilasi samalla itselleen pari jääkiekkoon liittyvää kirjaa.



Viimeisestä paketista kuoriutui Book Avenuesta tilaamani valokuvakehys. Pitää käydä teettämässä siihen joku kiva kuva Sohvista. Valokuvakehys sopii pianon päälle kuin nyrkki silmään.



Nyt jatkan Bridget Jonesin katselemista. Elokuvan olen nähnyt vaikka kuinka monta kertaa, mutta aina se on yhtä viihdyttävä. :D

sunnuntai 24. tammikuuta 2010

Kantapään kautta oppimista.

Perjantaina tuli vihdoinkin kauan odotettu tuote postista. Tilasin Nelly.comista jo ennen joulua Konadin French-setin, mutta he lähettivät minulle väärän setin, jonka sitten palautin. Vielä en ole Konadia kerennyt kokeilemaan, mutta varmasti lähipäivinä.



French-settiin kuuluu seuraavat tuotteet: 3 kuvalaattaa (m19,m44,m45), musta ja valkoinen erikoislakka 10ml, kynsilakan korjauskynä, leimasin ja scraper. Hintaa setille tuli 30e.

Perjantaina mentiin kavereiden kanssa tekemään opinnäytetyötä koululle ja tarkoituksena oli yhdistää kirjoitukset ja käydä läpi tekstit, ettei ole päällekäisyyksiä. Muokkailin tekstiäni vielä koulussa ja olin tallentamassa sitä muistitikulle. Word alkoi herjaamaan ettei pysty tallentamaan tekstiä ja ohjelma sammui. Opinnäytetyöni hävisi samalla myös muistitikultani, enkä voinut käsittää miten se on mahdollista. Pari tuntia etsin koulusta atk-tukihenkilöä, jonka lopulta onneksi löysin käsiini. Hän käsitteli muistitikkuani reilut 30min ja sai lopulta kalastettua tekstin takaisin, mutta hieman vahingoittuneena. Selitystä hän ei osannut antaa minulle miksi teksti hävisi myös muistitikultani.

Taas kerran opin asian kantapään kautta; kannattaa ottaa varmuuskopiot tärkeistä teksteistä.
Tästä lähtien täytyy ottaa useammalle tikulle tekstit talteen, ihan vain varmuuden vuoksi. :D Huomenna sitten yritetään uudelleen yhdistellä tekstit, jos vaikka onnistuisi.

maanantai 18. tammikuuta 2010

Kiirettä pitää.

Viime viikko oli tosi kiireinen, en kauheasti kerennyt edes koneella käymään. Maanantaina, tiistaina ja perjantaina menin suoraan koulusta töihin. Myös opinnäytetyö stressasi koko viikon, vaikka palautus on vasta reilun kuukauden päästä. Myös lauantain olin töissä.

Koirakin alkoi jo reagoimaan siihen että kävin useana päivänä vain nukkumassa kotona. Sohvi söi koko viime viikon todella huonosti ja oli todella "väsynyt". Onneksi mies oli kotona illat, niin oli koiralla edes vähän seuraa.

Viime viikolla posti toi myös pari pakettia mitkä olin tilannut netistä. BeautyBaysta tilasin hiustuotteita. More to love-blogissa törmäsin ja ihastuin Delikalas-koruihin, joten tilasin niitä itsellenikin. Kun tilaa Delikalas-koruja, saa juuri sellaisia kuin itse haluaa, omanlaisia ja uniikkeja koruja. Itse saa valita värit, koristeet jne. Päättäminen olikin kaikista hankalinta.





* Tigi Rockaholic Livin the Dream shampoo 250ml, 6,79£
Sulfaatiton shampoo, joka tuo eloa ja vahvuutta hentoihin ja kuluneisiin hiuksiin. Sisältää vihreää teetä, goji-marjaa, Gotu Kolaa sekä monia vitamiineja. Erinomainen hennoille tai värikäsitellyille hiuksille.

* Tigi Rockaholic Livin the Dream hoitoaine 250ml, 7,49£
Päivittäinen annos vihreää teetä, goji-marjaa, Gotu Kolaa sekä vitamiineja kosteuttaa tehokkaasti hiusta.

* Tigi Bed Head Ego Boost Hoitoaine 200ml, 9,49£
Jätettävä hoitoaine kuiville latvoille.



BeautyBayssa postikulut olivat vain 5£ ja tuotteet tulivat noin viikossa. Eli tulee paljon halvemmaksi tilata sieltä, kuin ostaa tuotteet Suomesta kampaajalta. Lisäksi laitoin ostoskoriin vielä Tigin Rockaholic Dirty Secret kuivashampoon, mutta se oli varastosta loppu. Täytyy joku päivä laittaa tilausta uudelleen menemään.


Minulla on kuukausikortti kuntoklubille, mutta en ole tämän vuoden aikana kerennyt sielläkään käymään. Joka toinen viikko lähtee aina mukava summa rahaa tililtä suoraveloituksena. Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja lähdin pilatekseen. Kevyt aloitus. Huomenna tarkoitus olisi mennä johonkin jumppaan tai bodypumppiin, tai vaikka molempiin.