Näytetään tekstit, joissa on tunniste liikunta. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste liikunta. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Sitä sun tätä.

Taas on yksi viikko vierähtänyt super nopeesti. Työviikko oli älyttömän raskas, kun yksi tiimistä oli lomalla ja yksi pari päivää saikulla. Sijaisia ei mielellään oteta, vaan yritetään pärjätä ilman (kunta säästää).

Väsymyksestä huolimatta olen yrittänyt käydä jumpilla: bootcamp x 3, Fustra, RVP ja ilta-/aamulenkit. Tiistaina kävin myös kokeilemassa ensimmäistä kertaa Fustraa. Olin saanut lahjakortin, joka oikeutti yhteen fustra-tuntiin. Fustra on siis yksityistunti (tai voi käydä yhden kaverin kanssa jolloin halvempi), jossa on personal traineri. Fustra tekisi selälleni todella hyvää, mutta lompakko ei taida innostua tästä harrastuksesta, esim. 10krt = 790e (79e/tunti). Toki sen saa maksaa osamaksulla, mutta nyt tällä hetkellä taidan jättää tulevaisuuteen ja odottelen sitä lottovoittoa. 

"Fustra- metodin lähtökohtana on ensin aukaista dynaamisia venytyksiä käyttäen lihakset, jotka estävät hyvän ryhdin. Sen jälkeen ryhdytään vahvistamaan heikkoja lihaksia, jotka aiheuttavat epätasapainon vartalossa.  Kun vartalossa olevat ”lukot” on saatu avattua ja heikot lihakset ovat voimistuneet oikeaoppisen kuntoharjoittelun avulla, saadaan aikaiseksi hyvä ryhti, tasapainoinen lihaksisto ja kivuton arkipäivä." Suomessa olevat Fustra-klubit löytyy tästä ja monilla klubeilla on mahdollisuus edulliseen kokeilukertaan esim. näytetunti 25e, riippuen paikkakunnasta.

Surffailen paljon nettivaatekaupoissa ja klikkailen tuotteita ostoskoriin ja lopulta kuitenkin jätän tilaamatta. Mutta torstaina eksyin taas kertaalleen Vero Modan nettisivuille tarkoituksena löytää matkalle bikinit. Löytyihän ne bikinit ja "vähän" jotain muutakin. Eli nyt jännitän tuleeko paketti ennen reissua. :) Mutta suurin osa tuotteista jotka laitoin tilaukseen, tai melkein kaikki (poislukien bikinit) olivat alennuksessa.

Alkuviikosta muuten saatiin lopultakin varattua majoitus meille. Vuokrattiin huoneisto airbnb-sivustolta ja hinnaksi tuli 8yötä =  n. 350e per naama (ei pahan hintainen). Ja huoneisto on siistikuntoinen ja hyvällä sijainnilla, Ipanema beachille vain pari korttelia. :)

keskiviikko 14. heinäkuuta 2010

HOT!!

Huh hellettä! Ei ole tottunut siihen että Suomessakin voi olla näin KUUMA. Hiki valuu otsaa pitkin vaikka ei edes mitään tee ja vähän väliä pitää käydä suihkussa/uimassa. Heitin lauantaina jopa pari vuotta vanhan talviturkin pois. Sohvi on kesäkoira ja nauttii lämmöstä, mutta nämä helteet on liikaa jopa sille. Sohvi ei kauheasti muuta jaksa tehdä kuin nukkua, ei viitti kauhean pitkiä lenkkejä edes tehdä. Suihkutellaan Sohvia viilentävällä suihkulla vähän väliä ettei raukka saa lämpöhalvausta. :/ Sohvi ei ole koskaan vapaaehtoisesti mennyt uimaan, mutta pari päivää sitten menin itse uimaan ja sohvi oli rannalla vapaana odottamassa miehen kanssa, kun hän näki että menin uimaan, niin Sohvi lähti kauheata vauhtia perääni. :D Sama on toistunut aina sen jälkeenkin.



Valmistuin kesäkuun alussa lähihoitajaksi ja erikoistuin lapsiin ja nuoriin. Kesäkuu on mennyt haastatteluissa käyden ja töitä tehden. Lastenhoitajien paikkoja hakee todella moni ja kaikki ei pääse edes haastatteluihin asti. Eniten minua harmittaa että minua ei huomioitu kaupungin paikkoja hakiessa, koska olin jättänyt hakemukset ennen kuin olin valmistunut eli olin epäpätevä. Pääkaupunkiseudulta soitettiin ja ilmoitettiin että minut oli valittu 7kk:n määräaikaiseen virkaan, mutta en ottanut paikkaa vastaan koska työmatkaan kuluisi niin kauan aikaa. Viikko sitten kävin ilmoittautumassa yhteen firmaan työntekijäksi, jonka kautta saa eri pituisia sijaisuuksia, ja firma on tarkoitettu nimenomaan lähihoitajille. Palkka on yllättävän hyvä verrattuna yksityisen alan palkkoihin. Olin aina luullut että yksityisillä on parempi palkka kuin kunnalla, mutta olin väärässä (n. 150e eroa).

Minulla on enää 2 (työ)yötä tämän hetkisessä työpaikassani ja sitten lopetan siellä. Tai oikeastaan jään "roikkumaan" listoille ja jos joskus tarvitsen töitä niin soitan vain sinne ja sovin työajoista. Eli ainakin on varalla jokin työpaikka, vaikka ei oman alan töihin liitykkään. Pidän koko ajan silmät auki ja katselen jos jostain saisi lastenhoitajan hommia päiväkodista, mutta sen aikaa teen sijaisuuksia.

Toissapäivänä kävin puistossa joogaamassa, ja voin sanoa että astangajooga meni melkein hot joogan puolelle. :D Eilen kävin salilla zumbaamassa ja en ole IKINÄ hikoillut niin paljon kuin eilisellä zumbatunnilla! Vaikka salissa oli ilmastointi, niin silti hikeä pukkasi sen minkä kerkesi ja vähän enemmänkin. :D

Nyt sitten alkoi se luvattu räntäsade ja ukkonen. Ja kyllä jytisee kovaa. :o Tänään olisi ollut joogaa puistossa, mutta onneksi en mennyt. :D

Ainiin, mies osti itselleen tällä viikolla CANON EOS 550D -järkkärikameran. Pitää joku päivä kokeilla sillä kuvaamista, pelkään että rikon sen koska olen "oho, tää lähti irti" -tyyppi. :D Ja kamera on kuitenkin suht arvokas.

maanantai 1. maaliskuuta 2010

Work.

Tänään alkoi 6pvän työputki, mulla oli aamuvuoro eli klo 03-11. Herätyskello soi 02 ja kirosin että miksi menin lupautumaan tänäänkin töihin, kun oisi ollut viikon ainoa vapaapäivä. Ajatukset maaliskuun viimeisestä päivästä eli palkkapäivästä auttoivat nousemaan sängystä ylös. Työpäivä menikin todella nopeasti kun sai juosta tukka putkella. Loppuviikko olisi ollut lauantaita lukuun ottamatta päivävuoro eli klo 8-16, mutta lupauduin siirtymään yövuoroon, koska oli sairaslomia.

Töistä päästyäni yritin ottaa parin tunnin päiväunet Sohvi kainalossa, mutta huonoin tuloksin. Kohta lähdenkin kokeilemaan Zumbaa ensimmäistä kertaa, varasin tunnin jo pari viikkoa sitten. Zumba on ensimmäistä kertaa tänään salilla, ryhmä on varmaan loppuun varattu.

Nyt lähden pakkailemaan salivaatteita kasaan, etten myöhästy. :) Zumban jälkeen vielä parin tunnin unet ja klo 22 takaisin töihin.

keskiviikko 3. helmikuuta 2010

BodyVive

Tänään aloitettiin koulussa uutta ryhmätyötä. Opettaja sai hyvän idean, ja halusi tehdä ryhmäjaot. Tietenkin mun ryhmään tuli ns. teinit (muutaman vuoden nuorempia kuin minä), joilla ei ole yhtään motivaatiota opiskeluun. Aineesta ei ole ollenkaan tenttiä, vaan ryhmätyö vaikuttaa loppuarvosanaan. Tänään oli pari ryhmäläistä poissa koulusta ja meitä oli vain kolme ryhmässä. Ehdotin että ensin mietittäisiin, mitä halutaan sisällyttää esitelmään. Kun istuttiin pöydän ääreen, niin yksi ryhmäläisistä huokaisi syvään ja sanoi "Mä en tajuu, miks tällasta paskaa pitää tehdä". Ajattelin siinä vaiheessa, että mahtava ryhmä ja varmasti mahtavat arvosanat tulee todistukseen. Ryhmäläiset olivat todella negatiivisia kaikkia ehdotuksia kohtaan, onneksi saatiin sentään vähän alkuun ryhmätyötä. Teki mieli ottaa tyttöjä hartioista kiinni, ravistella ja herätellä. Nyt on sentään viimeinen vuosi menossa opiskeluja, ja keväällä pitäisi valmistua.

Illalla oli pakko mennä purkaamaan aggressioita jumppaan. Päätin mennä kokeilemaan Les Millsin BodiViveä ensimmäistä kertaa. BodyVive on hauska ja mukaansatempaava kuntojumppa. Tunnilla harjoitetaan aerobista kuntoa, voimaa ja liikkuvuutta käyttäen apuna pehmeää palloa ja vastuskuminauhaa. BodyVive-tunnin musiikki on alkuperäismuodossa olevaa 70-, 80- ja 90-luvun musiikkia. Oli siellä kyllä Justin Timberlaken Sexyback, joka on ehkä 2000-luvulta. :D Nyt on menossa BodiVive13 ja joka kolmas kuukausi vaihtuu uusi ohjelma.



BodyViven jälkeen menin vielä Pilatekseen rentoutumaan.Tykkäsin BodyVivestä todella paljon, ja ensi viikolla menen varmasti uudelleen. Voin suositella sitä kaikille, jumppa sopii hyvin myös aloittelijoille, sillä liikkeiden vastukset voi säädellä oman kunnon mukaan.