Näytetään tekstit, joissa on tunniste Matkailu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Matkailu. Näytä kaikki tekstit

maanantai 25. maaliskuuta 2013

Rio de Janeiron ostokset.


Viikko sitten palailtiin reissusta ja viikonloppuna sain vihdoinkin purettua matkalaukun. Toki olin likapyykit heti pyöräyttänyt pesukoneessa.
Kierreltiin Riossa muutamissa ostoskeskuksissa (mm. Shopping Leblon ja Rio Sul), mutta niistä en tehnyt ainuttakaan löytöä. Olin hieman pettynyt ostossaldoon, no jotain kuitenkin tarttui mukaan. :) Olisin ehkä toivonut että olisin löytänyt enemmän kivoja vaatteita, mutta löytyi vain yksi printtitoppi. Kaupoissa oli juuri sopivasti alemyynnit useimmissa liikkeissä.

Tässä ostossaldoa:

Snapsilasi, Hard Rock Cafe. Pääsee keräilykokoelmaan
Micanga design, korut, laukut ja asusteet -50%

Korusaldo

Clutch, Soulier Rio de Janeiro
Pikkulaukku, Soulier Rio de Janeiro
Sohville kesäpaita.
Reissun kallein ostos. Katsoin tätä laukkua joka päivä näyteikkunassa ja vikana päivänä kävin noutamassa itselleni. 

Reissun kallein ostos sisältä, tilaihme.
Uudet läpsykät, Havaianas.
Joku brasilialainen peli? Myytiin mm. rannoilla.
Lontoon kentältä uusi kello 23e.
Nameja tuliaisiksi töihin ja porukoille. Oli yllättävän hyviä kun yleensä ulkomailt tuodut karkit ei ole kovin kummosia :D (Olisi pitänyt ostaa itsellekin ainakin yksi laatikko)


sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Sitä sun tätä.

Taas on yksi viikko vierähtänyt super nopeesti. Työviikko oli älyttömän raskas, kun yksi tiimistä oli lomalla ja yksi pari päivää saikulla. Sijaisia ei mielellään oteta, vaan yritetään pärjätä ilman (kunta säästää).

Väsymyksestä huolimatta olen yrittänyt käydä jumpilla: bootcamp x 3, Fustra, RVP ja ilta-/aamulenkit. Tiistaina kävin myös kokeilemassa ensimmäistä kertaa Fustraa. Olin saanut lahjakortin, joka oikeutti yhteen fustra-tuntiin. Fustra on siis yksityistunti (tai voi käydä yhden kaverin kanssa jolloin halvempi), jossa on personal traineri. Fustra tekisi selälleni todella hyvää, mutta lompakko ei taida innostua tästä harrastuksesta, esim. 10krt = 790e (79e/tunti). Toki sen saa maksaa osamaksulla, mutta nyt tällä hetkellä taidan jättää tulevaisuuteen ja odottelen sitä lottovoittoa. 

"Fustra- metodin lähtökohtana on ensin aukaista dynaamisia venytyksiä käyttäen lihakset, jotka estävät hyvän ryhdin. Sen jälkeen ryhdytään vahvistamaan heikkoja lihaksia, jotka aiheuttavat epätasapainon vartalossa.  Kun vartalossa olevat ”lukot” on saatu avattua ja heikot lihakset ovat voimistuneet oikeaoppisen kuntoharjoittelun avulla, saadaan aikaiseksi hyvä ryhti, tasapainoinen lihaksisto ja kivuton arkipäivä." Suomessa olevat Fustra-klubit löytyy tästä ja monilla klubeilla on mahdollisuus edulliseen kokeilukertaan esim. näytetunti 25e, riippuen paikkakunnasta.

Surffailen paljon nettivaatekaupoissa ja klikkailen tuotteita ostoskoriin ja lopulta kuitenkin jätän tilaamatta. Mutta torstaina eksyin taas kertaalleen Vero Modan nettisivuille tarkoituksena löytää matkalle bikinit. Löytyihän ne bikinit ja "vähän" jotain muutakin. Eli nyt jännitän tuleeko paketti ennen reissua. :) Mutta suurin osa tuotteista jotka laitoin tilaukseen, tai melkein kaikki (poislukien bikinit) olivat alennuksessa.

Alkuviikosta muuten saatiin lopultakin varattua majoitus meille. Vuokrattiin huoneisto airbnb-sivustolta ja hinnaksi tuli 8yötä =  n. 350e per naama (ei pahan hintainen). Ja huoneisto on siistikuntoinen ja hyvällä sijainnilla, Ipanema beachille vain pari korttelia. :)

keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Omatoimimatkailu + porkkana.

Mulla on aivan surkea suuntavaisto, jonka takia varaan yleensä pakettimatkan jos lähden kaverin kanssa reissuun. Lentokentältä suora kuljetus hotellille ja takaisin kentälle. Olin kaverin kanssa Turkin Alanyassa pari vuotta sitten ja etsittiin hotellia KARTAN kanssa kaksi tuntia (kysyttiin kyllä neuvoa). Jos taas lähdetään J:n kanssa matkailemaan niin varataan erikseen lennot ja hotellit. J:lla on sen verran hyvä suuntavaisto ja muisti että hänen ei tarvitse kuin kerran katsoa karttaa niin se painuu mieleen esim. viime keväänä Floridassa Road tripillä J katsoi aamulla karttaa ja painoi mieleen reitin ja sillä selvä.




Me ollaan jo lennot ostettu Brasiliaan ja pitkän aikaa puhuttu että pitäisi se majoitus varata (kuukausi lähtöön). Olen vissiin sen verran hienohelma että dormeissa en voi majoittua vaikka olisikin todella edullinen vaihtoehto. Hotellin / Hostellin pitää olla siistissä kunnossa ja uima-allas on plussaa. Arviointeja myös lueskelen mitä asiakkaat ovat jättäneet hotelleista. Yksi vaihto olisi hotellin sijaan se että vuokrataan joku siisti asunto (tulisi edullisemmaksi). J ehdotti sohvasurffausta, No thank you. En halua asustella ventovieraiden nurkissa.

Jos muuten yhteensä olen saanut pudotettua 10kg matkaan mennessä (alkoi lokakuun alusta), niin J on luvannut maksaa mun lennot Brasiliaan (Oli sata varma että en pysty siihen). Ei ole enään kuin reilu pari kiloa niin tavoite on saavutettu. I'm so happy! :)

Taas on viikko vierähtänyt super nopeesti ja tv:stä tulee Jutta ja puolen vuoden superdieetit. Pitääkin mennä katsomaan miten se sujuu. :)


maanantai 4. helmikuuta 2013

Matkakuume nousee

Eilen tosiaan pidin tankkauspäivän, ja painoa oli tullut eilisestä lisää 1,1kg ja on todella turvonnut olo. Viikkopunnituksen pidin jo eilen, mutta mitat unohdin ottaa.

Sunnuntaina 3.2 oli neljäs punnitus ja mittaus tulokset edelliseltä viikolta:
Paino: -0,7kg                  YHT: -3,5kg
Lantio: ei muutosta          YHT: -5cm
Vyötärö: ei muutosta        YHT: -6cm
Reisi: Ei muutosta 
Rinnanympärys: Ei muutosta
"Hauis": ei muutosta     YHT: +0,5cm

Eilen tajusin että 4,5 viikkoa ja koittaa lähtö Brasiliaan. Eilen äitini kysyi että onko rokotukset kunnossa. Mitkä rokotukset?! ajattelin. Menin rokote.fi -sivustolle ja selvitin että ajantasalla täytyy olla perusrokotukset ja hepatiitti A. Jonkinlainen muistikuva mulla oli että olen hepatiitti A:n ottanut joskus 2006, mutta en muistanut otinko koskaan sitä toista rokotetta joka takaa suojan väh. 25-vuodeksi. Soitin Lohjalle terveyskeskukseen ja näkivät onneksi koneelta että 2007 olin käynyt ottamassa tehosterokotuksen eli kaikki OK. :) Matkakuume alkaa pikku hiljaa nousemaan :)

Tänään menin töihin vasta klo 11, mutta eilisen hiilaritankkauksen takia nukuin liian pitkään enkä kerennyt aamulenkille. Nyt on PAKKO ottaa itseään niskasta kiinni ja jatkaa lomaan asti kuntoilua täydellä teholla.


lauantai 9. tammikuuta 2010

Melkein 13.päivä perjantai.

Keskiviikkona tultiin risteilyltä tyttöjen kanssa. Koko reissu olikin todella tapahtumarikas ja suoraan sanoen epäonnekas.

Maanantaina olin töissä klo 03-11, ajellessani kotiin kuulin radiosta että juna on törmännyt hotelliin Helsingissä joten junaliikenne tökkii ja myöhästelee. Ajattelin siinä vaiheessa että ei voi olla totta. Onneksi bussit kulkee, pakkasin äkkiä kamat kasaan ja samoilla silmillä bussiasemalle kohti Helsinkiä.

Kaverit olivat lähdössä toiselta paikkakunnalta kohti linja-autoasemaa, kun matka alkoi tökkiä jo lähellä kotipihaa, koska traktori oli hinaamassa keskellä tietä autoa ojasta. Sen jälkeen kaverit joutuivat pysähtymään tasoristeyksen kohdalle ja odottivat että juna pääsee ohi. Yleensä juna kulkee siitä kohdasta VAIN 2krt päivässä ja tietenkin juuri silloin kun on todella kiire. Onneksi he ehtivät bussiin 2minuuttia ennen lähtöä.

Ennen satamaan menoa kaverit kerkesivät myös juuttua hissiin ja kun etsittiin ruokapaikkaa, niin monet ravintolat olivat täynnä.
Eikä siinä vielä kaikki. Oltiin juuri sillä Mariellalla, josta oli kuulemma joku mies tippunut yli laidan ja meripelastusoperaatioiden takia laiva oli myöhässä 1½h. Satamaan tullessa tulivat poliisit ja he pyysivät aluksi kaikkia näyttämään henkkareita. Jonkin ajan kuluttua naiset pääsivätkin suoraan ulos laivasta ja miesten piti jäädä jonottamaan ulos pääsyä.

Kun pääsimme ulos laivasta klo 12.30, oli kaikilla jo shoppailuinto laantunut minimaaliseen. Koko myöhästely ketutti kaikkia aivan mielettömästi, koska meille jäi aikaa kaupungilla oloon vain 3h. Kiertelimme kuitenkin kaikenmaailman kaupat ja ostin lopulta vain GinaTricotista muutaman paidan. Ja siellä ei toiminut mun kortti, vaan jouduin juoksemaan pankkiautomaatille nostamaan rahaa ja automaatillakin valitsin vahingossa kieleksi ranskan, jota en osaa tippaakaan. :D


Neuletakki, GT


Musta pitkä villapaita/-mekko, GT (ALE)


Perustoppi, GT


DKNY Be Delicious, Viking Mariella

Vieläkin on univelkaa laivareissun jäljiltä ja sen takia että olin to ja pe klo 03-vuorossa töissä. Tänään olisi ollut myös töitä mutta aamulla iski sahalaidallinen migreeni ja vieläkin on jälkisärkyä :/
Huomenna on ohjelmassa opinnäytetyön tekoa.