torstai 1. elokuuta 2013

Bikini Challenge 2013

Tammikuussa aloitin FitFarmin Superdietin jota noudatin lähes 100%:sti ja tulokset olivat ihan ok, senttejä lähti hyvin ja kiloja jokunen (olisiko ollut n. 6kg). Viime lokakuusta lähtien olen tiputtanut painoa yhteensä n. 12kg, itse en sitä huomaa mutta silti sellaiset henkilöt jotka eivät ole minua pitkään aikaan nähneet tai työkaverit muistuttavat vähintään kerran viikossa kyselyillään että "Paljon sä olet oikein laihtunut?","Ootpas sä hoikistunut!", "Syötkö sä mitään?", "Älä nyt enempää laihduta!". En ole vieläkään sujut vartaloni kanssa, ylävartalo ok (kilot lähteneet varmaan rinnoista, käsistä ja mahasta) mutta reidet (!), haluan reidet pienemmäksi koska pidän itseäni pullukkana vaikka muut sanovat (luultavasti säälistä) että et sä pullukka ole. Kaverini taas on monesti sanonut että haluaa samanlaisen littana vatsan kuin minulla ja hänelle olen sanonut että haluan yhtä hoikat jalat kuin hänellä... Onkohan kukaan tyytyväinen kroppaansa.? :D

Olin jo pitkään miettinyt että uskaltaisinko lähteä mukaan FitFarmin Bikini Challengeen, kesto 10vko ja hinta 99€. "Sinä nainen, joka omaat hyvän treenitaustan ja sinulla on ylipainoa maksimissaan 10 kiloa, tämä valmennus juuri Sinulle! Treeniohjelmat ovat kovia, joten siksi aikaisempi urheilutausta on välttämätöntä." Tämän luettuani ajattelin että joo, ei ole enään 10kg ylipainoa, mutta en sanoisi että omaan hyvän treenitaustan. Toisaalta jos olen jotain päättänyt niin olen myös tottunut että menen vaikka läpi harmaan kiven saavuttaakseni tavoitteen. Eli liityin mukaan BC:hen. Kun maksu oli mennyt ajatus oli että "Kääk! Miten selviän tästä 10vkosta hengissä."

Olen enemmänkin käynyt jumpissa (mm. Combat, zumba, Sh'bam, Spinning, Cxworx), enkä ole koskaan välittänyt kuntosalipuuhasta. Liian vaikeat säädöt ja ajatus että tekee liikkeet väärin on olleet syitä. Nyt muutama viikko sitten kaveri sai suostuteltua salille kaveriksi ja sen jälkeen olen käynyt n. kerran viikossa. (Olen kunnalla töissä ja henk.kunta pääsee 2x/vko ilmaiseksi salille, tosin klo 15-18 :D ). Nyt olisi tarkoitus joko huomenna tai maanantaina käydä ostamassa puolen vuoden kuntosalikortti, niin pääsee käymään useammin. :)

Apua, 3 päivää ja sitten se on menoa. Onneksi on FitFarmin foorumi ja FB:ssä meille osallistujille oma ryhmä josta voi saada tsemppiä jos tuntuu että pää hajoaa. :D

1 kommentti:

  1. Moikka!
    Mä niin tiedän tuon fiiliksen, kun oma pää ei pysy muutoksessa mukana! Oon itse pudottanut rasvaprossaa vuoden aikana -10%. Painossa se ei ole näkynyt, pari kiloa on vähemmän. Mutta se läski on muuttunut lihakseksi ja nyt vasta, kun mä alan huomata, että kroppaan alkaa ilmestyä jotain uusia muotoja, sellaisia linjakkaita, niin oon vasta tajunnut, et oonhan mä ihan erinäköinen kuin vuosi sitten :) Tarkoitan tällä, että vaikka susta tuntuu, ettet ole muuttunut, niin kyllä varmasti olet. Ja kun saat ylimääräsen rasvan pois ja vähän lihasta alle, niin sitten se alkaa palkitsemaan! Hiljaa hyvä tulee, eikä saa luovuttaa. Ja tää BC varmasti auttaa sua -ja mua, saavuttamaan entistä kauniimman kehon.
    Toivottavasti pääset myös eroon itsesi muihin vertaamisesta, se on asia joka syö kenen tahansa itsetuntoa. Arvosta itseesi, sellaisena kuin NYT olet, älä sellaisena kuin toivoisit olevasi. Nykyhetkeä voi muuttaa ja tulevaisuus voi olla vielä valoisampi :)
    Jos kiinnostaa, niin mun blogia pääsee seuraamaan täältä: http://rakettimoottori.blogspot.com

    BTW, liityin myös sun lukijaksi :)

    -Johanna

    VastaaPoista